KIMU

Lehen Hezkuntzako lehen ziklora bideratuta dago KIMU proiektua. Errealitate hurbileko egoeretan kokatzen du ikaskuntza eta ikasleen oinarrizko konpetentziak garatzea du helburu.

3 proposamen didaktikotan egituratu da: Erronka, Euskara eta Literatura eta Matematika.

Proposamen didaktikoen arteko koherentzia, lotura eta osagarritasuna bermatu dira, irakaskuntza-prozesua ikuspegi global batetik diseinatzen laguntzeko. Proposamen bakoitzak, halaber, malgutasunez planifikatzeko eta erabiltzeko aukera eskaintzen du.


ERRONKA. Erronkari irrikaz ekin!

  • Ikaslearen errealitate hurbilean kokatzen du ikaskuntza. Edukiak ikasleen eguneroko bizitzan gertatzen diren edota gerta daitezkeen egoerekin lotuta daude. Unitate didaktiko bakoitzak interesgune jakin bat du ardatz.
  • Hainbat diziplinetako konpetentziak eta oinarrizko konpetentzia orokorren lanketa ahalbidetzen du.
  • Hizkuntzaren ikuspuntu komunikatiboa du oinarrian. Euskara du ardatz eta ingelesa ere txertatu da, ikasleak ingurune eleaniztun batean aritzeko trebatuz.
  • Proiektuka lan egiteko metodologiari helduz, arazo-egoera bat izango da ikaskuntzaren eragile, sormena eta eztabaida sustatuz eta jakin-mina piztuz.
  • Ikasleen beharretara eta unean uneko ezaugarrietara egokitu ahal izango dira edukiak, malgutasunez erabiltzeko aukera.

 

EUSKARA ETA LITERATURA. Sortzaile handiak irakurle txikientzat!

  • Ikaslearen komunikaziorako konpetentzia garatzea eta irakurleak eta idazleak heztea du helburu.
  • Heziketa literarioa lantzeko haur literaturan oinarritzen da. Euskal literaturan erreferente diren idazle eta ilustratzaileek berariaz Kimu proiekturako sorturiko obra literarioak dira proposamenaren oinarri eta abiapuntu.
  • Idazten eta irakurtzen ikasteko, idatzi eta irakurri egin behar da, eta besteek nola idazten eta irakurtzen duten ikusi; probatuz eta huts eginez, beti ere testuetan esanahiak bilatuz edota esanahia duten testuak sortuz.
  • Ereduak barneratzetik abiatuz, eta hainbat egoera esperimentatuz, sormena sustatuko da. Ikasle sortzaileak, ekintzaileak eta bere buruarekiko konfiantza dutenak hezi nahi ditugulako.

 

MATEMATIKA. Begirada matematikoa, bizitzarako tresna ezinbestekoa!

  • Hurbileko errealitatea betaurreko matematikoekin ikustetik abiatuta, inguruan dugun matematikaren funtzioa identifikatzea eta ulertzea du helburu.
  • Jolasaren bidez, ikasleek matematikarako konpetentzia garatuko dute.
  • Askotariko estrategiak erabiltzea sustatzen da, ikasleak hausnarketara bideratzeko eta aniztasunari erantzuteko.
  • Prozesuari eman nahi zaio garrantzia. Kontzeptuak eta prozedurak ulertzen laguntzeko manipulazioa baliatzen da eta zehatzetik abstrakturako ibilbidea antolatzen da.
  • Matematikako proposamen didaktikoa oinarrizko 5 zutabetan egituratzen da: unitate didaktikoak, desafioak, errutinak, ikerketak eta jokoak.

Katalogoa: KIMU LH 1-2-3

BideoaKIMU, LHko lehen ziklora bideratutako proiektua: Erronka, Euskara eta Literatura, eta Matematika.